Sivut

torstai 5. lokakuuta 2017

Kuinka päästä alkuun laihdutuksessa

Aattelin tehdä tällasen torstain pikkubuustia antavan kirjoituksen niille jotka kamppailee alkuun pääsemisen kanssa. Alku on AINA hankalinta ja tärkeintä onkin tehdä itselleen selväksi syy MIKSI haluat pudottaa kiloja. Onko syy ja ulkoinen vai onko se sisäinen voima joka tulee ajamaan aloituksen tällä kertaa maaliin saakka. Prosessi on pitkä ja sitä prosessia kannattaa aloitella ihan alkuun mielikuvilla siitä millainen haluaisit olla. Muista kuitenkin olla vertaamatta itseäsi kehenkään sillä kellään muulla ei ole samanlainen taival kuljettavana kuin sinulla. Eikä kukaan ole samanlainen kuin sinä.

Tee päätös. Mieti miten aiot pitäytyä päätöksessä myös niinä hankalina hetkinä. Parasta on kun myöntää ne heikkoudet heti alkuunsa jotta sudenkuopat tiellä on selvät. Kun ne on selvät on niiden kiertäminen ja välttäminen tuhat kertaa helpompaa. Toimi niinkun toimisit jo maalissa ollessa. Ei se pelkän salaatin mussutusta tarkoita, mutta jos haluat pitää tulevaisuudessa karkkipäivän kerran viikossa, aloita sen pitäminen kerran viikossa jo nyt. Ei enää jokailtaista päätöstä huomisesta. Teet tänään niinkun meinaat tehdä myös silloin kun olet tavoitteessa. Ne kilot kyllä sulaa, vaikka siinä menisi hetki aikaa.

Suunnittele. Itse teen parinkin päivän ruuat valmiiksi ja keittelen uudet riisit tms kylkeen. Käytän pakastevihanneksia jotka lämmittää nopeasti eikä pilkkomiseen mene aikaa. Kyllä laiskuuttani mutta myös helppoutta. Suunnittelen ja lasken innokkaasti seuraavan päivän makrot jo edellisenä iltana jotta mun ei tarvitse yhtään miettiä mitä syön huomenna. Stressi ruuasta poistuu heti tällä tavoin. Katon vaan kelloa ja teen safkat. Ei tarvitte aamulla miettiä mitä tänään söis kun olet tehnyt jo iltasella päätöksen 😊.

Liikunta. Oikeasti, ihan mikä tahansa liikunta. Mieluiten mahdollisimman monipuolisesti. Se on ihan perseestä aluksi, mutta auta armias sitä oloa kun on tehnyt kovan treenin. Ei kukaan kadu tehtyä treeniä, mutta niitä tekemättömiä kyllä. Mikäli ei pysty kovaan kuntoiluun niin hei lenkkeily, kävely ihan mikä vaan kelpaa. Vaikka löntystellen alkuun ja vähän tahtia koventaen seuraavan kerran. Kunto alkaa kohoamaan ja liikkuminen ruokkii yllättävällä tavalla halua syödä terveellisesti.

Nauti matkasta! Tää on ollut mulle tärkein huomio. Älä valita koko ajan dieetistä, älä mieti kuinka raskasta se on. Nauti kun saat syödä terveellisesti ja nauti kun olo kohenee hetki hetkeltä. Joku saattaa hetken päästä kehaista kun olet hoikistunut, nauti siis kaikista niistä hetkistä. Nauti että sulla on mahdollisuus laihtua ja tehdä itsellesi hyvää ❤. Pysy positiivisena niin ne negatiiviset hetket ei ole yhtään niin kamalia.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista.