Sivut

keskiviikko 13. syyskuuta 2017

Pyramidi kuntoon alhaaltapäin

Meillä tuolla crossfitissa on tapana valmentajilla painottaa että perusasiat kuntoon ja sitten vasta kikkailut päälle. Oon tähän koittanut kiinnittää extrahuomiota nyt ruokavalion suhteen sekä myös sitten itse liikunnan kanssa. Ennen olisin jo tähän aikaan suunnilteen vuosi sisään jotain lajia joko loukkaantunut ainakin vähän jostain tai sitten kipeänä torsonnut menemään ajatellen että kipu kuuluu liikuntaan. Vähintään oisin lipsunut ruokavaliossa ihan mennen tullen, sokea ohjeiden noudattaminen on vaan niin turkasen tylsää jos yhtään ei ole mielikuvitusta käyttää kokkaamiseen. Mulla ei ennen ole sitä ollut. Ruokavalio on kuitenkin se pyramidin pohja ja nimenomaan kehitystä ajatellen energiatasojen tulee olla kohdallaan.


Syön aikalailla samoja raaka-aineita päivästä toiseen koska se on paljon helpompaa, mutta mulla on myös ollut sitä että jos lapussa on lukenut riisi/makaroni, niin peruna on sitten ollut kokonaan poissa koska olen ajatellut sen olevan 'kielletty'. En siis ole ennen osannut yhtään soveltaa. Nykyään on onneksi toisin. Ymmärtämällä ensinnäkin mitkä ovat niitä hiilareita, mitkä prodeja, ja mitkä rasvoja pääsee jo pitkälle. Sitten kun noi edes yleiset käsitteet on hallussa, kaupassa käyntikin on jo paljon kivempaa kun tutkii miten ohra soveltuu siihen omaan juttuun, eikä tarvikkaan esim syyä aina kaurapuuroa (kaurapuuro kyl silti rulettaa 👌). Nykyään bulgur on mun aivan lemppari hiilari mistä rakentaa ateria. Itseasiassa myös meijän pikkumies on bulgur fani että pisteet kyseiselle elintarvikkeelle myös siitä. Bulgurissa on aikalailla samat arvot kuin riisissä joten niiden kuivapainojen mukaan on turvallista mennä.





Aamulla koin onnistumisen sitten taas tuolla olympianostojen muodossa, kun meillä oli kakkostoisojen maksimi tempauksessa hangistä, elikkäs siis polven yläpuolelta oli tangon lähdettävä liikenteeseen. Oon viimeksi tuota erikseen liikkeenä kokeillut maaliskuun lopussa ja saanut ilmaan 17,5kg. Ahkeran pohjan rakennuksen ja perusveivaamisen ansiosta nyt nousi 32,5kg.





Se on viidessä kuukaudessa aika kova korotus ja viiminen nosto oli vielä paras. On kannattanut hinkata tekniikkaa vaikka voin kertoa että jos liikkeen oppimiseen menee 10 000 toistoa niin mä oon saanut niitä aika paljon vähemmän kasaan. Eli missään nimessä nämäkään nostot ei mua tokion olympialaisiin vie 😆. Mut hei koko ajan eteenpäin kuitenkin.
Liike kokonaisuudessaan on videoitu intagramiin josta pääsee sen kurkkimaan ❤😍. Hannamv85 oli käyttäjänimi 👍

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista.