keskiviikko 17. toukokuuta 2017

Ruokapäiväkirja

Musta on aina tosi mielenkiintosta nähdä mitä muut syö ja nyt oon koittanut kuvata omia ruokiani joita tällä hetkellä tykkään syödä. Hannan ruokiksella on tosi paljon varaa myös vähän soveltaa ja itse päättää mitä kuinkain päivinä syö. Mä oon aika rutiinien orja ja tykkään syödä samojakin ruokia päivästä toiseen. Aina löytyy joku uus lemppari ja sillä menee taas hetken aikaa kunnes vaihtuu.

Aamiainen: n klo 7

Aamun ruoka on sellanen mikä ei kyllä vaihdu. Mä syön puuroa. Puuron makua taas saan vaihdeltua erimakuisilla öljyillä sekä eri marjoilla. Vadelmat on kestosuosikka ja öljyistä pitkään käytössä oli hasselpähkinäöljy. Nyt ostin rypsäriä mansikan maulla ja toimii kyllä kuin häkä.
Mun puuroannos on aika hyvän kokoinen ja kiva startti päivään. Raejuusto on yleisin proden lähde kun en jaksa muita ja toi on helpoin. Raikkari tosin ei enää ole edes rasvaton malli.


Tosi kiva uus tuttavuus 😊


Ensimmäinen välipala: n klo 10

Vihersmoothie tai esim yosa sport rahka. Useimmiten valitsen vihersmoothien, jonka kasaan pinaatista, kurkusta, avokadosta, chilistä, Tuoreen limen mehusta sekä herasta. Nyt ostin minttua ja kokeilen sitä mausteeksi. Puolikas banaani silottaa tekstuurin kivaksi. Aluksi olin toooooodella epäileväinen näiden suhteen mutta nyt ne vähän kuuluu jo päivään.




Lounas: usein n klo 12-13

Tää on sellanen millon mitäkin sattuu olemaan valmiina. Joko kanaa / jauhista tai lohta. Hiilariksi valikoituu useimmiten bulgur, mutta pastakin välillä. Peruna ja riisi on jääneet vähemmälle käytölle selkeästi. Kasviksia kylkeen ja salaattia ja välillä lurautan sokeritonta ketsuppia tai rasvatonta jugurttia hieman kylkeen. Joskus jopa jos on oikein tehnyt mieli niin oon kuulkaa ihan majoneesia lurauttanut. En todellakaan paljoa mutta mauksi. Sriratcha on muuten kanssa yks lemppari. Rasvaksi käytän ihan oliiviöljyä. On tässä lounaaksi välillä mennyt munakas leivän päällä kasviksienkin kanssa kun lihat on olleet loppu. Onneksi kaikki on mahdollista kun vaan vähän miettii.




Välipala nro 2: n klo 14

Tää on aina joku yosa tai rahka tai, no oon esim noita valion luomu jogurttipuuroja kokeillut ja toimii. Pari kertaa myös alpron go on myös. Just ihanaa vaihtelua.





Välipala nro 3: n klo 16

Lähes joka päivä kahvi ja elovena välipalakeksi. Suurinta herkkua tällä hetkellä. Mun käsityksen mukaan ihan aidosti treenejä varten vähän hiilaria koneeseen on tän tarkoitus.



Päivällinen: n klo 19

Sama kun lounas mutta jos oon treenannut niin isompi määrä hiilihydraatteja on tässä annoksessa. Eli hiilarinmäärä tuplaantuu. Myöskin treenin jälkeen nautitun palkkari+malto yhdestelmä niin tää annos on jo oikeasti iso.




Iltapala: n klo 21

Iltapala on mulla vakiintunut samalla tavoin kuin aamupala. Syön lähes aina leivän päällisineen ilman rasvaa juustolla, ja jugurtin myslillä. Mulla on ruokiksessa pari palaa leipää tai desi mysliä ja oon vähän niinkun jakanut ne niin että puolet eli yks pala leipää ja vähemmän mysliä. Koen että tää on helpoin ja maukkain yhdistelmä. Jugurtti on rasvatonta luonnonjugurttia ja ai että mä tykkään. Myöskin hedelmä kuuluu mulla iltaan. Se on useimmiten mandariini jos tämä sattuu kiinnostaa.


Miltäs kuulostaa. Ruokis on tosi runsas ja monipuolinen ja mieliteot on oikeastaan nollassa.Tällä on paino nyt pudonnut tasaseen tahtiin ja treenit kulkenut todella hyvin. Uskon että tää ruokamäärä jossakin vaiheessa varmastikin pienenee mutta en usko että alle 2000kcal mennään missään vaiheessa ja ainakin mä teen kaikkeni ettei mentäs ees lähelle tota. Nyt kaloreita tulee n 2600kcal riippuen treenistä. Oon jotenkin aina luullut ettei näin isoilla kaloreilla voi laihtua mutta nytpä sekin on todistettu vääräks. Olo on mitä mainioin, ja näillä mennään 😁👍.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista.