tiistai 18. huhtikuuta 2017

On niitä hyviä ja huonoja treenejä

Hyvää uutta viikkoa. Toivottavasti on ollut rento meno pääsiäisenä ja keho ja mieli saanut muillakin levätä. Meillä oli poika pari päivää hoidossa ja käytiin ihan rauhaksiin miehen kanssa syömässä kahdestaan nepalilaisessa. Ah ihan mun feivörit ruokaa. Oli niin hyvää. Relattiin ja teki niin hyvää. Okei käytiin sulkista pelaamassa myös, kun ei sitäkään ole pitkään aikaan tehty ja oli ihan sikahauskaa. Hassua miten nykyään jollain tavalla on vaan kiva liikkua. Ihan oikeastaan sama mitä tekee kuhan on hauskaa.




Ennen kuitenkin tota sulista kävin vähän jerkkaamassa (ylöstyöntämässä) tankoa boxilla ja jööses mikä veeitutus... En saanu tehtyä mitään oikein ja keskittyminen oli aivan kadoksissa, olin oikeesti ku pikkumangusti adhd kohtauksessa. Harvoin vedän treeneissä mitään itkupotkuraivareita, mut mua otti niin paljon päähän että lähin boxin ovista ulos poraamaan vähäks aikaa ja koitin vaan kasata itteeni. En onnistunu. Koko treeni meni aivan reisille... Noita päiviä sattuu sillon tällön, mutta eipä siinä tilanteessa auta vaikka kuka sanois mitä. Ellen mä saa omaa päätä kasaan, ei sitä muutkaan voi saada. Olin kyllä varmaan sen näkönenkin että ei kannata ees yrittää... Oli ehkä liian kovat odotukset omista kyvyistä ja aika palata jälleen ihan maan tasalle perusasioita oppimaan. Tän hetkinen 2rm (rep max) on siis split jerkissä 40kg ja siihen on nyt hyvä jäädä uutta oppimaan. Josko seuraavalla kerralla ois sitten tuo henkinenkin puoli taas kunnossa.

Seuraavana päivänä eli sunnuntaina sitten oli taas niin ihanaa perus crossfit jumppaa kun olla ja vaan voi. Meillä oli 2x 5min amrap (eli niin monta kierrosta/toistoa kuin 5minuutissa saa) jossa toisessa oli liikkeinä burpee box jump, ja toisena pull up (leuanveto). Toisessa setissä oli liikkeinä air squat ja toisena push up (punnerrus). Tää oli vaan niin kivaa. Piti tehdä ekana 2 sitte 4 sitte 6 jne toistoa molempia liikkeitä ja ennenkun oon vihannu burpeita ja air squatteja niin nykyään salaa vähän digailen niistä. Eli edellisen treenin karvas maku oli kyllä tolla perusjumpalla pois pyyhitty. Sain oikeenkin itseäni tyydyttävät tulokset ja kokonaisuudessaan tein yhteensä kaikkia liikkeitä 158toistoa. Toki oisin voinu ehkä vähän kiristää, mutta halusin saada hyvän olon ja fiiliksen ja tein sen mukaan.

Eilen olikin sitten 2rm rinnallevedossa syväkyykyn kautta. Edellinen mun 2rm on ollut tuossa 27,5kg ja en asettanut mitään odotuksia sen kummemmin itselle, halusin saada teknisesti hyvät toistot kasaan 20minuutissa ja onnistuin omasta mielestäni hyvin. Ja joo, okei paransin sellaset 'pikkuset' 12,5kg mun vanhaa peeärrää ja vetäsin 40kg tulokseksi että kai mä vähän oon tyytyväinen ;). Mut just näin se välillä menee tuolla, on niitä hemmetin hyviä päiviä ja sitten niitä kökköjä joista sitten pääsee yli kun hetken rauhottuu ja palailee perusjuttuihin. Niistä perusasioista se pyramidi koostuu.



Kaikkia varmaan kiinnostelee myös osittain toi mun painon kehitys ja se on edelleen siellä 100kilon tuntumassa, lauantaina se oli 99,7kg ja tänään se oli 100kg tasan eli keikkuu puolen kilon sisässä. Voi olla että pääsiäisen yhden päivän ruoilla oli vaikutus tai sitten ei. En kyl ressaillu oo ihan hirveesti. Mulla noita jumeja on tullut jostain syystä ihan tasasesti ja sama linja jatkuu. Sieltä se sitten kaiketi pomppailee taas alaspäin. Mä päätin niin vakaasti että kikkailut loppuu ja vaakaa en aio tuijottaa vaan oloa, vaikka tottakai painonkin olis suotavaa tulla alas. Mä tiedän kuitenkin miten laihdutetaan nopeesti mutta en ole koskaan oppinut miten syödään normaalisti joten nyt on sen aika :). Laihdutus kun ei mitään rakettitiedettä sinänsä ole... Se painon ylläpito vaan tuntuu olevan...  Kolmisen viikon päästä mulla on inbody mittaus ja ois kiva jos muutosta ois tullut, mutta senkin näkee sitten.



Huh tässä vähän pidempi päivitys... Onko kellään muuten kysymyksiä tai kiinnostaako jokin tietty juttu? Voisin toteutella jotain toivejuttuja jos hyviä tulee eteen :).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista.