maanantai 24. huhtikuuta 2017

Heikkoudet ja vahvuudet

Aika tehdä vähän erilaista listaa itsestä. Otin tän ihan julkiseksi haasteeksi itselleni kun sain Heidiltä (kiitos sulle kaikesta vertaistuesta <3) eräänlaisen idean listata mun omia tavoitteita sekä tän hetkisiä heikkouksia ja vahvuuksia. Aattelin itse että laajennan tän jutun urheilun ulkopuolellekin mutta kyllä mä aattelin myös urheilija minän puolet pohtia avoimeksi. Se ehkä tulee auttamaan mua tulevaisuudessa.

Heikkoudet:

Koska haluan nää saada pois alta ja päättää kuitenkin positiiviseen moodiin listaan ensin heikkoudet ja avaan vähän ajatuksia niiden takana.
- Kärsimättömyys: oon sekä laihduttajana että urheilijana oikeasti aika kärsimätön ja mun ärsytyksen sietokyky on ehkä banaanikärpäsen luokkaa. Haluan tuloksia heti. Usein kyllästyn nopeasti jos mitään ei tapahdu ja ikäänkuin unohdan koko homman ja keksin jotain uutta. Tää on isoin alue mitä mun pitää työstää. Oon sitä jonkinverran saanut jo parannettua enkä oo ihan helisemässä (tai no oon mutta en niin paljon) niin nopeasti kuin ennen. Tää on pikemmin laihdutusurakkaa ajatellen kuin mitään muuta.
- Kestävyys: mun perus ja kestävyyskunto on nolla. Siis ehkä jopa alempana kuin nolla. Tai siltä se ainakin tuntuu. Tää on työn alla Lauran kanssa. Uskoisin että kyseisen böönan avulla saan tähän muutosta. Ajattelin myös aloittaa kesänkorvilla ihan peruskuntolenkit aamuisin ulkona mahdollisuuksien mukaan. Tosin vihaan lenkkeilyä että ehkä tähän tuun keksimään jotain tilalle.
- Miellyttämisenhalu: ajattelen välillä ihan liikaa muiden mielipiteitä enkä ehkä osaa jopa pitää omaa päätäni tarpeeksi. Tässä törmätään helposti ongelmaan mikäli matkassa on mukana ihmisiä jotka mielummin dominoivat ja haluavat vaan olla oikeassa kuin että annettais myös muille tilaa... oon näihin törmännyt jo liikaa ja koitan kovasti vähän kovettaa itseäni nykyään vähän vähemmän muiden mielipiteille arvoa antavaksi. Onneksi tän tyyppiset ihmiset usein sitten jää matkasta myös pois.

Vahvuudet:

- Palo: mun on todella vaikee selittää tätä, mutta crossfit on oikeasti sytyttäny jotain mun sisällä. En oo varmaan mistään näin rankasta urheilulajista koskaan nauttinut näin paljon. Se on jo vähän masokismin rajaa hipovaa, mutta se tunne kun makaan boxin lattialla kaikkeni antaneena jonkun rankan setin jälkeen on jotain niin siistiä. Sama koskee myös tätä uutta Hanna ruokaohjelmaa. Koen siitä niin paljon hyötyä. Lyön vaikka sitten painon kanssa päätä vähän seinään, että voin fyysisesti aivan törkeen hyvin. Tuli mun sisällä on syttynyt ihan uuteen liekkiin näiden suhteen. Mikä ihaninta myös huomata noi kaksi asiaa tukee toisiaan. Tää palo on se mikä ulottuu kyllä myös muihin asioihin elämässä mutta nyt puhuin vain näiden suhteen.
- Uskallus: Pelkään monia asioita, ja välillä tosiaan mietin liikaa mitä muut ajattelee, mutten siltikään ole koskaan sen antanut estää mua joko onnistumasta tai munaamasta täydellisesti. On monia asioita mitkä on hävettänyt näin jälkeenpäin mutta siltikään en kadu pätkääkään. En enää pelkää kyseenalaistaa tai ksysyä niitä vaikeitakaan kysymyksiä jos joku epäilyttää. En myöskään koskaan enää anna itseni ajautua jonkun kuplan sisään, mistä ei nää muiden kantoja asioihin tai rentous elämää kohtaan katoaa.
- Positiivisuus: oon loppujen lopuksi aika lepposa kaiffari kunhan oon hyvin syötetty ja nukutettu ;). Oon mielestäni positiivinen ja ajattelen usein vaikeissakin tilanteissa että kyllä tämä tästä. Niin laihdutuksen kuin kaiken muunkin suhteen.
- Asenne: en pelkää kovaa työtä, enkä ajattele olevani paras. Ajattelen kuitenkin että oikealla asenteella pystyn ylittämään itseni tavoin joista jotkut voi jopa yllättyä.  Oon valmis tekemään persuduunia vaikka tappiin asti mikäli se tarkoittaa että opin jonkin uuden vähän vaikeamman asian. Enkä pelkää työstää mun heikkouksia, en katso muita enää kadehtien että mäkin haluaisin pystyä vaan minä sitten yritän niin kauan että pystyn. Oikeella asenteella pääsee jo pitkälle.

Ootteko te koskaan miettineet omia heikkouksianne ja myös noita hyviä puolia? Haastankin kaikki vähän listaamaan itselleen. Askel kerralla mä aion vahvistaa myös nuo heikkoudet vahvuuksiksi 💪

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista.