keskiviikko 21. joulukuuta 2016

Vertailukuvia vuoden kehityksestä

Varoitus. Teksti sisältää vähäpukeista materiaalia 😊. Mä en nyt äkkiseltään muista millon oon viimeksi kirjottanut tekstin jossa on alusvaatevertauskuvat, mutta tänään aamulla ennen hierontaa otin 🤗. Kaipa nuissa jottain pientä eroa on. Sen voin paljastaa että paino on täysin jumittunut 104kiloon jotenka noin kuukauteen sen kanssa ei muutosta ole. Ei vaikka sokeriin tai roskaruokaan en ole koskenut. No ei passaa kun jatkaa. Ehkä ens vuonna läskinjumala luopuu mun ikuisresidenssistä ja päästää vapauteen 😉.



Kaikkien kuvien otto väli on maaliskuu-elokuu-joulukuu. Kyllä valoitus on hieman eri ja muitakin pikkuongelmia, mutta ehkä tosta idean saa. 😊

keskiviikko 14. joulukuuta 2016

Urheiluongelmat 10kk synnytyksestä

Kohta on kulunut 10kk synnytyksestä. Eli noin sama aika mitä olin raskaana ja muussaamassa entistä kehoani. Eroa on vieläkin aika huimasti ja raskauskiloja jäänyt sorjaan varteeni kyllä aivan liikaa. Suurin muutos on kuitenkin palautumisessa ja lantionpohjassa.

Palautuminen nykyään treenistä on mulla aivan jäätävän hidasta. Tää johtuu puhtaasti erään herran ihan uusista unileikeistä. Tuo pikkunen opettelee kovasti kävelemään, eli kerää enää rohkeutta ottaa ne ensimmäiset tuettomat askeleet. Tämä on ilmeisesti siirtynyt uniin ja meillä möyhätään sängyssä aivan miten sattuu. Parit yölliset kauhukohtauksetkin on jo koettu ja me ollaan herätty miehen kanssa sellaseen kiekumiskonserttoon että oksat pois. Ennen kun tajuttiin mistä on kyse niin koitettiin saada hereille ja tää sitten pidensi kohtausta. Eli korvista kun selvittiin tuli ihan uudet kuviot... aina jotain uutta pienten kanssa. Harmi että koskaan se ei ole et jee kiva nukkuu 12h putkeen... 🤔.

Väsynyt äiskä

Sitten tohon lantionpohjajuttuun. Mulla alkaa pikkuhiljaa selkä, liikkuvuus ja vatsapito kestämään esim syvät kyykyt. Kuitenkin kunnon vatsarutistukset ja esim hyppynarun hyppiminen tuottaa aika tenantarvitsevia hetkiä. Myös raskaat maastavedot ja boxihypyt aiheuttaa tiettyjä ongelmia. Tää on pyllystä. Näissä jutuissa ei auta oikeen muu kun vieläkin antaa kehon palautua ja tarpeen mukaan vähän kokeilla muita liikkeitä. Harjoitella lantionpohjalihaksia ja yrittää uudelleen hetken päästä.

Kuitenkin saan liikunnasta niin paljon iloa elämään etten halua mokomien pikkuseikkojen estää. Itse jouduin raskaana ollessa todella huonoon kuntoon ja tälläsen en halua tapahtuvan enää ikinä. Jos vielä lapsia tulee (ja tämä on iiiiiiso jos) niin olon mukaan meinaan tehdä kyllä kaikkeni ettei toi edellinen raskaushömpötys uusiudu. Kiitti ei enää +30raskauskiloa tai liikkumattomuutta mulle. Ihan hullun tyhmää oli kyllä ns luovuttaa ja syödä vaan kaikki mitä eteen laitettiin.

Jep. Kiva masu

Mulla jumittaa paino. Ja paljon. Ärsyttää kun heti tulee näissä tapauksissa mieleen kaks ajatusta. Ajatus 1: no ihan sama mitä syön kun ei se putoo (kärsivällisyys kunniaan ja silleen). Ajatus 2: noniin, jätän kaikki hiilarit pois ja lasken kalorit 1200 ni johan tapahtuu.. ihan yhtä typerää. Nyt koitan vaan mennä päivä kerrallaan ja ajatella että keho tarvittee aikaa käynnistyäkseen. Ei saa luovuttaa. Jumi on aina parempi kuin lisäkilot ja plussailu. Joten eteenpäin sanoi mummo lumessa, kyllä se kesä koittaa ja lumikin sulaa 👌☺

sunnuntai 11. joulukuuta 2016

Mistä motivaatiota kun ulkonäkö yksin ei riitä

Oon tässä pohtinut jo pari päivää että miksi haluan laihduttaa. Ulkonäkö yksinään ei riitä, eikä riitä edes se buusti itsetuntoon minkä laihtuminen tuo. On ihan hirveetä myös sanoa näin mutta en myöskään mieti kuinka terve tulen olemaan parinkymmenen vuoden päästä. Pitäisi, mutta kun en rehellisesti vain mieti. Sitä olen kyllä miettinyt miksi pystyin olemaan niinkin tiukalla dieetillä kuin olin viimeksi ja se johtui tavoitteestani joka oli loppujen lopuksi kisailla bodyfitness lavalla.



Tuo tavoite on kuitenkin kuopattu. Sen aika meni ja olen tän kanssa kyllä ihan sinut. Mua ei oikeestaan ihan hirveästi napostele myöskään pelkkä salitreeni enää. Sampon kanssa on vieläkin oikeen kiva treenaa ja saan hyviä vinkkejä mutta yhden lihasryhmän pumppaus ei tällä hetkellä ole mun juttu. Se kuului ehkä tuohon bodyfitness tavoitteeseen. Silloin myös sain kiksejä salitreenistä ihan toisella tavalla. Nykyään nuo kiksit mulle tuo crossfit.


Pikkuvammoja kertyy aina 👌😂

Otan tässä muutaman varovaisen tavoitteen ja yksi niistä on saada yksi leuka ilman apuvälineitä. Toinen on seistä käsillä. Nuo molemmat on mulle vielä kaukaisia tavoitteita ja niihin treenatessa uskoisin painon tulevan alas vähän itsestään. Niissä molemmissa myös hyötyy pienemmästä koosta. Otan näinkin pieniä tavoitteita sillä pyramidin pohjan haluan ensin mahdollisimman leveäksi. Mitä parempaa pohjakuntoa ja työtä nyt teen niin voin alkaa kokeilla jossain vaiheessa vaikeampiakin juttuja.

Painon sain tänään katsottua siitä kiinnostuneille. Petyin ihan vähän sillä se on pysynyt täsmälleen samana. Eli 104kg. Kuitenkin olin viime viikon lähes kokonaan flunssassa ja söinkin mitä sattuu. 3päivää nyt oltu liikunnassa mukana ja katotaan josko humpsahtaisi. Sokerisia juttuja ja roskaruokaa välttelen jälleen 😊

Yritän nyt saada vähän taas vauhtia tähän kirjoitteluun sillä täältäkin saan aina teiltä kaikilta motivaatiota 😘.


torstai 1. joulukuuta 2016

Ruokamietteitä

Punnitusta ruuasta luopuminen on ollut mulle vain hieman haasteellista. Huomaan miettiväni välillä päivän mittaan ruokaa, mutta lähinnä se on tarkoittanut nälän lähestyvän ja ruoka-ajan myös. Oon kokemut vapautuneeni pienestä painotaakasta kun ruokavaa'asta luovuin.


Puuro on hyvää. Varsinkin stressitön puuro 😉

Juteltiin tästä myös Sampon kanssa viime viikolla ja nolostuksissani sanoin etten tosiaan halua punnita enää ruokia. Mun pieneksi yllätyksekseni Sampo olikin ihan samaa mieltä. Hänestä mun elämä varsinkaan ei voi eikä sen tarvitse pyöriä riisinjuvästen laskemisen ympärillä. En tiiä miks hämmästyin tästä linjasta koska oonhan mä hänet hyväksi ja fiksuksi valkuksi tiennyt 👍😆. Juteltiin että valmennuksen alussa on tärkeää noudattaa ohjeita jotta annoskoosta tulee joku selkeytyminen mutta muutaman vuoden jälkeen olisi oikeasti näin ei tavoitteellisena hieman huolestuttavaa jos sitä vaakaa vieläkin tarvis joka päiväiseen elämään. Elämä ei voi olla ikuista dieettaamista. Tai noh voihan se mutta mun elämä ei voi.





Mulla on niin hyvä olo ja uskon että kuhan noi patterit saan tuohon hlövaakaan niin sekin kiittää varmasti 👍😁. Sokeaa luottoa ehkä joo mutta miksipä sitä alkais negistelemään. Kävin salin vaa'alla ja jos siihen on uskominen niin pudotusta ois tiedossa. Maanantaina otan painon.

Liikunnasta on taas vaan hyviä kerrottavia. Tein sellasen hero wodiksi kutsutun treenin mihin kuului 5 kierrosta 12x maastaveto 9xrinnalleveto ja 6xylöstyöntö. Aikaa kului ekan kerran tähän 14.38min ja eilen meni 10.30min joten 4minaa parantunu 4kuukaudessa aika. Oon aika hemmetin tyytyväinen!. Tänään Sampo treenejä ja illalla crossfittiä!