Sivut

keskiviikko 16. marraskuuta 2016

Joko kaikki tai ei mitään.

Oon vähän, tai no en ees vähän, sellanen ihminen että oon joko täysillä tai en ollenkaan mukana kaikessa. Kultasta keskitietä mun on toooodella vaikea löytää. Varsinkin ruoka asioissa. En ole aikaisemmin osanut syödä järkevästi ilman että olen tiukalla dietillä. Joko siis hyvin askeettisesti tai överinautintojen perässä.

Nyt oon noin 5päivää eli viime lauantaista ollut punnitsematta mitään muuta kuin aamusmoothien tänä aamuna. Ja aika kivaa on ollut. En oo stressaillu. En oo miettinyt joka sekuntti ruokaa vaan menny ihan fiiliksen mukaan. Kyllä, paino on noussut viime viikosta +600g mikä johtunee ehkä lisäliikunnasta sekä hiilareista ollen 105kg tuo on musta kyllä hyvin minimaalista. Siinä se on myös pysynyt nyt koko viikon. Eli oletettavaa on jos tällainen meno jatkuu niin pienin notkahduksin täältä tullaan alaspäin.


Mitä sitten oon syönyt? No aamupalaksi yleensä puuroa ilman mittailuita raejuuston, vadelmien/piltin ja öljyn kera. Tai smoothieta, tein kyllä munakkaankin tossa yksi pv eli ihan normaaleita aamiaisjuttuja. Mitä nyt voi kyllä dietilläkin syödä mutta mä syön just mitä haluun minäkin aamuna välittämättä siitä meinaanko liikkua vai en. Lounaaksi oon syönyt kotiruokaa esim: bulgurijauhelihapataa, kebabkiusausta, lohikeittoa, jauhelihakasvispataa yms. Samaa sit päivällisen aikaan. Välillä oon syönyt lrivän ja maidon kanssa.. välillä en. Ihan fiiliksen mukaan. Iltapalaksi sitte kans esim prodedrinkkiä jos päivällinen meni myöhäseksi, kaniksia, luonnonjugurttia pähkinöillä ja marjoilla yms yms.





Oon tosi iloinen ja tyytyväinen tähän oloon. Tuntuu että tää saattaa toimia mulla aika hyvin. Liikuntaa on kertynyt yhden salikerran ja yhden crossfitin verran ja tänään on sitten tuplatreeni. Sampo ja cf. Tää nyt vähän poikkeuksena kun cf:ssä on niin kauheen kamalan ihanan kuuloinen treeni tiedossa.. aikaa vastaan 100burpeeta. Huh. Ehkä kuolen... seurailkaa muuten instaa hannamv85 jos haluutte vähän enemmän tietää jutuista mitä tapahtuu 😊. Päivitän sitä hieman useemmin!

4 kommenttia:

  1. Moikka! Hyvältä kuulostaa, että rennompi ote toimii ja ilman muuta keho reagoi muutokseen ja keräilee nesteitä :)

    Mä olen kans ollu vaikka millä dieetillä, ruokavaliolla ja kitukuurilla, mutta nyt oon kertakaikkiaan saanu niistä kaikista tarpeekseni. En jaksa joka päivä miettiä mitä ruokaa valmistaisin itselleni, kun muu perhe syö tavallista kotiruokaa. Meillä kotonakin syödään terveellistä perus kotiruokaa, jokaisella aterialla on tarjolla salaattia/kasviksia. Valmistetaan ruat itse, tosi vähän syödään valmisruokia, herkkuja ym. Mä oon ihminen, joka on lihottanut itsensä ihan tavallisella ruoalla, en sipseillä, limppareilla, karkeilla, tai olemalla ilman liikuntaa. Mun Taktiikka on nyt se, että punnitsen omat ruoka-annokseni, ihan vain siksi, sillä olen syönyt liian paljon, jokaisella aterialla. Opetan itseni syömään normaaleja ihmisen annoksia. Jos jää nälkä, otan lisää. Olen ollut hiilarittomalla/vähähiilarisella jo pidemmän aikaa, mutta nyt tuli piste sillekin hommalle. Eli mistään en kieltäydy, en herkuista enkä kakkukahveista. Seurailen vain, että kalorit pysyy pääsääntöisesti 1500 tietämillä, ja jos joskus ei pysy, SO WHAT!!! Liikunnan yritän pitää siinä 4x viikossa. Katsotaan mihin tämä tie vie. Kahdessa viikossa -2kg, vaikka viikonloput on menny vähän harakoille kun on ollut vieraita yökylässä...

    Ja mikä tärkeintä, turvotus alkaa vähenemään, ei ole nälkä, ei tunnu että jäisi mistään paitsi ja OLO ON HUIPPUHYVÄ :)

    Tsemppiä!
    Heidi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa järkevältä 👍😊. Mä koitan nyt vaan pysyä fiksuna. Syödä hyvin ja olla murehtimatta ja tuntuu toimivan 😊

      Poista
  2. Rennompi otteesi kuulostaa juurikin kultaiselta keskitieltä kuule :) Tsemppiä!!

    VastaaPoista

Kiitos kommentista.