keskiviikko 21. syyskuuta 2016

Hyvin nukutut yöunet

Pienen lapsen äiskänä voin sanoo että noin 7kk on menny aika sumussa. Kokonaan nukutut yöt voin laskee yhden käden sormilla, niitä on 2. Koska sillon Topias on ollu mun äidillä yökylässä. Kaikki varmaan myös tietää kuin raskasta mun on ainakin koittaa diettaa, liikkua ja nukkua yöni huonosti. Not a good combination 😂.


Oon ehkä joskus saattanut kuulla olevani hieman kärttyinen nälkäsenä ja väsyneenä..  Topias päätti vielä tossa noin kuukausi sitten alottaa kunnon yöhulinat ja heräili oikeesti parin tunnin välein, siihen parit muut jutut henk koht elämässä ni oltiin aika sotajalalla miehen kanssa molemmat. Neuvolan neuvosta sitten kypsy ajatus omaan huoneeseen siirtämisestä sekä unikoulusta.

Topias siis nukku omassa sängyssä mutta mun vieressä. Mä olen vaan niin herkkäuninen että luulen Topsun reagoineen myös muhun.

Me siis aloitettiin viime perjantaina unikoulu tassutuksella. Se koko edellinen viikko käytettiin siihen että pulloon ei enää nukahdeta vaan itsekseen sänkyyn. Jeesus mitä huutoa se sitten aluksi olikin.


En edelleen halua hänen kasvojaan blogiini joten sivuprofiili riittänee 😊

Perjantai yö oli pahin Topias heräs kahden tunnin välein karjumaan noin puoleksi tunniksi, mutta mun mielestä päästiin aika helpolla. Väitän että jo se pullon vierotus nukkumista ennen auttoi. Tokana yönä meillä nukuttiin klo 20-4.50. Eli aamuyöstä olisi ollut valmis aamuleikkeihin mutta jaksoi hetken riekkumisen jälkeen nukkua kuuteen.


Kolmas yö yhdellä herätyksellä ja helpolla nukutuksella 😊. Nyt samaa kaavaa. Topias herää neljän aikaan hulisemaan hampaitaan vieläkin. Mutta nukkuu tuolla yhdellä herätyksellä läpi yön 19.30-6. Oon aika ilonen. Tää oli myös syy miksen viittinyt tästä niin kirjottaa, mutta pyynnöstä nyt sitten kirjotan. Meillä tuo vaan meni niiiin kivuttomasti ettei oikeen oo mitään sen kummallisempaa kerrottavaa kuin että nyt saa nukkua paljon paremmin 😅. Appiukkokin eilen taisi mainita että jopas näytät levänneeltä 😂.. ööö kiitti.

Tässä siis meidän 'unikoulu' tarina. Hieman blogin aiheen ohi mutta ehkä tällanenkin välillä kiinnostaa. Tosiaan mun elämä ei ole pelkkää laihdutusta, mutta halusin silloin aiheen rajata johonkin.


2 kommenttia:

  1. Tsemppiä unikouluun. Jospa edes vähän helpottais teidän öitä. Enpä itekkään muista milloin oisin viimeksi nukkunu täyden yön, mutta jotenki sitä vaan selviää. Imetän yöllä onneksi jo niin rutiinilla, että pystyn nukkumaan samalla. :)
    Onko sulla muuten snapchattia?
    -Eve

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis meillä tosissaan meni hyvin 😁. Topias ei enää herää kuin 1kerran eikä syö vaan hulisee hetken jatkaa unia. On mulla snäppi mut en osaa käyttää sitä 🙈... kovasti tsemppiä sulle öihin 😘

      Poista

Kiitos kommentista.