maanantai 7. maaliskuuta 2016

Painonpudotus alkakoon

Huiiih nyt on sitten se maanantai kun minä aloitan 'dieetin' ja sanon dieetin sanana hyvin löyhästi sillä en todellakaan mitenkään kauhean kireästi aio lähteä liikenteeseen. Joka ikinen lauantai AION pitää herkkupäivän. Ainakin vielä. Muuten mennään ilman herkkuja ja ilman mitään sen kummempia roskaruokaseikkailuita. Lauantai sen takia etten halua ottaa vielä mitään paineita yhden herkkupäivän suhteen ja en kuitenkaan aio mitenkään grammantarkasti punnita mun ruokia. Ihan jo sen takia että elättelen toiveita hurjemmasta maidon tuotannosta. En aloita millään hiilarittomalla tms vaan normaalia kotiruokaa aion vedellä :).

Puntari hurahtaa vieläkin 110kg:n luokassa tarkemmin: se oli aamulla 111,5kg ja siitä voi kaikki laskea että yli 30kiloa pamahti raskaudessa meikälle joista laitokselle ei ihan järkyttävästi jäänyt VAIKKA poika painoi 4,3kg ja olin turvoksissa kuin pullataikina. Lähtöpaino neuvolassa oli kirjattu 87kiloon. Joten kuukaudessa olin ottanut aikalailla viisi kiloa ennen ekaa neuvolaa, kun aloin kireän dieetin jälkeen syömään ihan mitä sattui. Loppuraskaudessa luovutin ihan totaalisesti ja leivoin oikeastaan joka päivä ja söin ihan mitä halusin joten onko se nyt ihme kun paino nousi. Eli aivan täysin omaa syytä. Nyt vaan pikkuhiljaa kilojen kimppuun :).

Liikkuminen on mulle vielä valitettavan hankalaa ja huomenna varmaan alotetaan vaunulenkit vauvelin kanssa HYVIN pienin askelin ja kortteli on eka tavoite. Pikkuhiljaa kohti sitä kuntoa missä olin ennen raskautta. Suunnitelmissa olisi huhtikuussa salille ja varmaan kesää kohden aloitan treenit taas Sampon kanssa ja hän saa sitten piestä mut seuraavaan kondikseen. Motivaatio on tapissa ja fiilis kohdillaan tätä varten. Päivitän painon joka maanantai, mutten sen kummempia tavoitteita vielä asettele itselleni sillä haluan ihan katsoa rauhassa miten tää lähtee nyt onnistumaan miniliikunnalla ja hyvällä ruokavaliolla :). Turhia paineita en siis itselleni luo. Kuitenkin niin että rentous ruokaan säilyy ja hyvä fiilis ja jaksaminen vauvankin kanssa.

Eli meitsin laihisproggis (ikuinen) jatkukoon :).

6 kommenttia:

  1. Paljon tsemppiä Hanna! :) Kyl se siitä lähtee taas rullaamaan kun alkuun pääsee. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu en epäile.. oon siis ollu jo aikalailla ilman herkkuja tässä heti pojan syntymästä mut nyt vaan vähän tarkemmin :) Eikä mulla tosiaan oo mitään kummempaa aikatavotetta kun haluisin vielä kuitenkin imettää kokeilla ja jaksaa valvoa ni ei voi tahtia ihan liikaa kiristääkkään :)

      Poitsuki vasta 2vk ni ehkä tässä on aikaa :D

      Poista
  2. Olen messissä ja peesaan! Tsemppiä!
    Ulla

    VastaaPoista
  3. Löysin sun blogin tänään ja sun raskaus muistuttaa aika lailla omaani. Oon ollut vuodelevossa 21-34 viikot kun pelättiin että tää syntyy ennenaikaisesti. Nyt 36.viikko menossa ja tuntuu ettei tää synny ikinä!!! Nyt kun sais tulla niin kyydissä pysytään hamaan loppuun 😂 mullakin paino noussut ihan hemmetin paljon ja sama projekti edessä kuin sulla. Ihanaa löytää joku jolla myös nousi paino yli 10kg! Mä en olekaan ainoa!
    Meidän norsuvauva taitaa myös olla iso, menee pari viikkoa käyrien yli. Näin jo unta että oli 6kg syntyessään 😂 äidin rakas junttipulla 💙
    Jään mielenkiinnolla seuraamaan sun matkaa ja innolla odotan että pääsen itse tulemaan perässä!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että. Nuku loppuaika KOKO ajan sillä kohta se uni on sitte vähän vähemmällä. Syö sitä mitä haluat (järkevissä määrin) niin jaksat sairaalassa ;). Heh isot junturaiset on parhaita ;). Kyllä sä pääset. Ja vaikka muut sanoisi mitä, jos paino ahdistaa kannattaa alottaa se järkevöittäminen heti kun henkisesti on valmis :). Mä en ainakaan jaksanu niitä nauti nyt vauvaajasta, koska mikä ihame estää äiskiä laihtumasta ja samalla nauttien taaperosta :) KOVASTI TSEMPPIÄ. Ps ÄLÄ lue vielä mitään synnytyskertomuksia. :D

      Poista

Kiitos kommentista.