tiistai 29. maaliskuuta 2016

Läskiä(kö) se vaan on

Sain eilen kivan kommentin blogiin joka kuitenkin sai mut pohtimaan nykyaikaa ja lihaviin suhtautumista. Kommentissa kehuttiin että olen rohkea kun laitan aloituskuvien kaltaisia kuvia julkisesti nettiin sillä, itsehän olen lihava. Kuitenkaan en jaksaisi minnekään läskien keskitysleirille lähteä häpeämään itseäni vaan edelleen mulla on ihan perushyvä olla omassa kropassa. Oon toki tietoinen ettei tällainen keho ole 'kaunis' nykymaailman standardeilla ja olen myös tietoinen kuinka raakoja ihmiset on netissä varsinkin nimettömänä.. Olen juuri synnyttänyt viisi viikkoa sitten ja mulla tuli raskauskiloja paljon. Kehoni ei todellakaan ole myöskään yksi niistä mitkä palautuu päivässä vaan joudun tekemään varmasti tulevan vuoden tosi kovasti töitä jotta päästään edes lähelle sitä kuntoa missä olin ennen raskautta.


Kuvat on toukokuulta paino noin 87kg ja raskausviikkoja muistaakseni n.6-8
Lokakuussa otettu kuva... paino about 100kg... tai jotain sinnepäin, en tarkalleen muista.

En kuitenkaan koe että joku hämääntyisi siitä kuinka iso olen vaatteet päälläkään. En pukeudu säkkikankaisiin vaan usein mulla on ihan tyköistuva paita päällä jossa makkarat kyllä näkyy. Toki se on eri asia ottaa se kuva persauksesta jossa näkyy selluliitit ja kaikki mahdolliset makkarat ihan selkeesti. Ois kuitenkin typerää niitä koittaa piilotellakaan sillä kyllähän myös 110kg:n painokin jotain mun koosta kertoo.

Kuitenkin myös ajattelen että läskiä se vaan on ja läskistä pääsee aina eroon. Helppoa se ei ole, mutta läskistä pääsee AINA eroon mikäli on valmis tekemään töitä kovasti sen eteen. Ajattelen myös olevani muutakin kuin vain läski. Olen äiti, ystävä, vaimo ja ihan tavallinen jopa ehkä hauska ja hyväkin tyyppi jolla nyt on ylimääräistä kertymää vartalossa. Me lihavat kun niin helposti profiloidutaan pelkästään meidän rasvakerroksiksi eikä olla enää muita kuin niitä läskejä. Monet muutkin arvostelee meitä juuri tasan sen mittarin mukaan ellei tunne henkilökohtaisesti.

Mun suurin tavoitteeni ei tällä hetkellä ole edes vain näyttää hyvälle, vaan lähinnä saada mun lihaskunto (mikä oli oikeasti aika hyvä) sekä liikkuvuus ja kunto muutenkin takaisin. Ulkonäkö tulee sitten siinä sivussa. Toisaalta olin mä mielestäni aika simpsakka tapaus noissa pinkeissä pökissäni ;) vai mitä mieltä olette :D

10 kommenttia:

  1. Onnea pojan johdosta! Olen seurannut blogiasi jo aiemmin ja olinkin iloinen kun palasit blogin pariin uudestaan.
    Raskaus on tosi kova rasite keholle, kyllä se vie aikaa toipua. Uskon, että sun sinnikkyydellä pääset takaisin kuntoon ja siihen kroppaan mitä itse toivot. Olet kyllä upean näköinen noissa vanhoissa kuvissa, ne varmasti antavat tsemppiä projektiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :) Oli kyllä sellanen koettelemus ettei paremmasta (tai pahemmasta) väliä. Kyllä toi oma entinen minä onneksi buustaa eteenpäin :)

      Poista
  2. Täällälin yksi aiempaa blogiasi seurannut. Onnea pojasta ja tsemppiä kuntoiluun ja laihdutukseen. Hiljaa hyvä tulee ja arkiliikunta lisääntyy viimeistään siinä vaiheessa kun juokset vilkkaan pojan perässä pitkin puistoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hui ei mun vauva saa kasvaa viälä ;). Jotenkin on joo tunne että perässä pysymisestä voi tulla oikeesti duuni :D. Ja nytkin vaunulenkit päivittäin on kyllä hyvää rauhallista palauttelua liikunnan pariin. Kiitos sinullekin onnitteluista.

      Poista
  3. AAA JES! Olin "surun murtama" kun vanha blogisi lopetti, tykkäsin siitä kovasti. Kiva yllätys oli löytää sinut uudelleen täältä blogimaailmasta. Liitän osoitteen oitis kirjanmerkkeihini! :) Sitten vaan selaamaan vanhempia postauksia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hei ihana että meikän hölmöt löpinät kiinnostaa :). Nyt hieman ehkä eri elämäntilanteessa mut sama pönttö :D

      Poista
  4. Onpas ihanan rehelinen ja aito kirjoitustyyli! Täällä kans taistellaan vauvakiloja pois, tsemppiä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos :). Mä koitan olla rehellinen, mitäs sitä turhia häpeilemään tai totuutta muuttamaan :)

      Poista
  5. Voi että, mä löysin sut! :) Luin sun edellistä blogia ja surin, kun se loppui. Mutta nyt mä löysin sut! Onnittelut vauvasta! <3 Näytät hyvältä! :) Tsemppiä vauva-arkeen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sinulle :) Tsemppiä tässä kyllä välillä kaivataankin :D

      Poista

Kiitos kommentista.